top of page
  • תמונת הסופר/תורד שוייצר

ספקנים בחלל קטן

אני נתקלת, לא מעט, בלקוחות ספקניים, שחושבים, שלא אצליח להפוך את דירתם למעוצבת ויפה רק בגלל שטחה הקטן. בכל פעם כזו, אני מצליחה, לשמחתי, להפתיע אותם.


אז מה ניתן לעשות כדי לנצל שטח קטן באופן מקסימלי ולהפוך אותו למעוצב ומיוחד?


הדבר הראשון שחייבים לעשות, לפני שמתחילים בעיצוב הבית, הוא סדר. כדי לעצב כל חלל, כדאי להתחיל מסידור הבית, ממיון חפצים ומסירת רהיטים ואביזרים מיותרים שתופסים סתם מקום.


אחרי שמיינו, סידרנו ומסרנו, אנחנו ממשיכים לשלבים הבאים:


1. צבעים - צבעים בהירים גורמים לחלל להיראות מואר יותר, לכן בדירות קטנות, מומלץ לצבוע את הקירות בגוונים בהירים. כדי להכניס חמימות לחלל כדאי לשלב בו אלמנטים שיכניסו עניין, למשל, כריות צבעוניות על הספה, ציור צבעוני גדול בחלל הציבורי, או רהיט קטן צבעוני.



2. חללים נפרדים – דירות קטנות רבות מורכבות למעשה משטח אחד גדול (דירת סטודיו). יצירת חללים נפרדים לא דורשת בהכרח הקמת קירות. ניתן למשל, להציב דלפק במטבח שיפריד בינו לבין הסלון או להשתמש בספריה ועליה אקססוריז ועציצים שתפריד בין הסלון לחלל השינה.



3. תאורה - חללים קטנים נוטים לעיתים להיות חשוכים. הפתרון הנדרש הוא הוספת גופי תאורה. כדי להוסיף תאורה לחלל (ולא באמצעות מנורות עומדות שתופסות מקום על הרצפה) אפשר לשלב גופי תאורה צמודי קיר בחלל הציבורי, וגופי תאורה שולחניים על גבי שולחנות, מדפים ושידות.



4. ריהוט רב תכליתי ומודולרי - בחללים קטנים, רהיטים רב תכליתיים הם שם המשחק, למשל ספה שנפתחת למיטת אורחים או שולחן קפה עם מגירות. במקרה של ארונות או מדפים אפשר לנצל את כל הגובה מהרצפה עד לתקרה וכך להרוויח מקום בחלל שאינו מנוצל בדרך כלל. פתרון נוסף, שחוסך מקום על הרצפה, הוא תליית מדפים על הקיר במקום ספריה שמונחת על הרצפה. בחלל קטן, כדאי גם שבמקום שולחן אחד גדול, יהיו בסלון שני שולחנות קטנים עגולים, מרובעים או מודולריים, שאפשר להזיז ולמקום כל פעם מחדש בקלות בהתאם לצרכים.



5. וילונות – וילונות עדינים יכולים לטשטש את גבולות החלון וליצור אשליה של חלל גדול יותר. הוילונות צריכים להיות רחבים יותר מהחלון הקיים כדי לדמות חלון גדול יותר, ומוט הוילון צריך להיות מותקן במפגש הקיר עם התקרה ולא בקו סיום החלון.



6. עציצים – צמחים מכניסים צבע הביתה והופכים אותו לנעים יותר. במקום לתת לעציצים לתפוס מקום על הרצפה, ניתן לתלות אותם במספר אפשרויות מעניינות. אפשרות אחת היא למקם אותם על מדפים ושידות. אפשרות שנייה היא לחבר ווים לתקרה ועליהם לתלות עציצים באמצעות חבלים דקורטיביים. אפשרות נוספת היא לקנות עציצים שמתאימים לחיבור לקיר ולהתקין אותם ישירות על הקיר.



7. מראות - מראות הן כלי נהדר ליצירת תחושה של גודל. מראה מקצה לקצה של קיר תעזור להדגיש את הגודל שלו ואילו מראה מרצפה לתקרה תעזור להדגיש את הגובה בחלל.





4 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page