top of page
  • תמונת הסופר/תורד שוייצר

חדש או ישן?

אם אתם מתלבטים מהו הקונספט העיצובי שאתם רוצים לבית שלכם, והאם הוא צריך להיות חדש ומודרני או כפרי ווינטג'י, אז התשובה שלי היא שהכי כדאי שהוא יהיה גם וגם.



בעיני עיצוב בר קיימא זה הכי הכי, ואני מאמינה גדולה בשינויים גדולים גם בתקציבים קטנים.

עיצוב בר קיימא הוא חלק מהותי מהשקפת עולם אקולוגית לחיים ידידותיים על פני כדור הארץ. המשמעות של עיצוב בר קיימא היא שימוש בחומרים טבעיים וממוחזרים, ידידותיים לסביבה, מתוך מחשבה על איכות הסביבה וחיים בריאים וארוכים בעתיד.

איך עושים את זה הלכה למעשה?

הדבר הראשון שכדאי לשים לב אליו הוא העדפה של חומרים טבעיים בשיפוץ או עיצוב הבית. עץ, בטון, ברזל, אבן, קש וכותנה הם חומרים שמכניסים חמימות לבתים. שילוב בין החומרים הללו יוצר מראה מיוחד ומרגיע. אם אתם צובעים את הבית השתמשו בצבעים אקולוגיים וידידותיים לסביבה ולא בחומרים רעילים. כשמדובר על פריטי נוי, חומרים טבעיים או חפצים ישנים יהיו יפים יותר. אצטרובלים על השולחן, למשל, נותנים מראה אמיתי נעים הרבה יותר מפריט פלסטיק כלשהו. וחשוב במיוחד, שלבו צמחיה בבית שלכם. צמחים מכניסים אנרגיות חיוביות ואווירה טובה ועשירה בחמצן לבית.



הדבר השני הוא שילוב בין חפצים חדשים לחפצים ישנים. השילוב הזה מביא איתו לבית ניחוחות עכשוויים יחד עם ניחוחות מימים אחרים, ויוצר בית מעניין וייחודי. למשל - ספה חדשה עם כורסא שנרכשה בחנות יד שניה ורופדה מחדש, שטיח חדש עם מנורה עומדת משוק הפשפשים או רדיו מימים עברו על מדף חדש - יוסיפו המון אופי לבית. אפשר להשתמש בחפצים הישנים במטרה המקורית לשמה הם נועדו ואפשר גם להמציא עבורם שימוש חדש, למשל, כוורת ספרים תלויה שהופכת לארגז נעליים או ארגזי עץ שהופכים מדפים לספרים.



הבחירה בחפצי יד שניה גם מצמצמת את צריכת המוצרים ותורמת לאקולוגיה וגם מאפשרת לעמוד בקלות יחסית בתקציב מוגבל וקבוע מראש. חפצי יד שניה תוכלו למצוא באתרי האינטרנט השונים הרלוונטים, בחנויות יד שניה, בגלריות ובשווקי פשפשים. כשאני יוצאת עם לקוחות לימי קניות, הרבה פעמים אנחנו מבקרים גם במקומות האלה ומוצאים אוצרות אמיתיים שובי לב.

ומשהו נוסף מהלב - אני מאמינה שצריך לתת מקום של כבוד בבית לפריטים שעברו במשפחה מדור לדור, ולשמור על הקשר הסנטימנטלי שיש לבעלי הבית אליהם. גם כאן אפשר לשמור עליהם במטרתם המקורית ורק לשפץ ולחדש אותם, למשל, כורסא ישנה או כסאות פינת אוכל מפעם, ואפשר להמציא עבורם שימוש חדש, למשל, תמונת גובלן שהופכת משטח לשידה או מכונת תפירה ישנה שהופכת לשידה באחד החדרים. נעים שחפצים נושאי זכרונות מילדותנו נמצאים סביבנו גם כשגדלנו.


אז לפני שאתם מחליטים להחזיר משהו חזרה לסביבה ולזרוק אותו, תחשבו האם ניתן לעצב איתו משהו חדש.

יש סיכוי טוב שתצליחו.


2 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page